Gå til hovedindhold

Spiludvikling

Workshoppen indledes med et oplæg om basale koncepter indenfor brugercentreret design og interaktionsdesign som introduktion til spildesign.

Eleverne vil bl.a. stifte bekendtskab med udviklingsprincipper som den iterative designproces, og de vil lære nogle af de teknikker, som spildesignere bruger til at forme spillernes adfærd.

Når teorien er plads, får eleverne selv chancen for at prøve kræfter med deres nye viden, de skal designe deres eget brætspil. Dette foregår i mindre grupper.

Workshoppen gennemføres af en studerende fra Civilingeniøruddannelsen i Spiludvikling og Læringsteknologi, som også vil fortælle lidt om uddannelsen og livet som ingeniørstuderende på SDU.

Læringsmål
Brugercentreret design
* Interaktionsdesign
* Iterative designprocesser
* Spiludviklingsteknikker
* Adfærdsdesign i spil

Workshop eller oplæg?
Workshoppen tager ca. 3 timer. Man kan også nøjes med et 45 min. oplæg, der tager udgangspunkt i den studerendes egne semesterprojekter. 

Skriv på bestillingen, hvad I ønsker.

Adresse
Angiv ønsket tidspunkt for afholdelse, på en af de udbudte datoer
Skriv et omtrentligt antal deltagere. Evt. uddybning kan skrives i kommentarfeltet.
Evt. bemærkninger til bestillingen