Gå til hovedindhold

Lær Scrum med Lego

Formålet med denne workshop er at introducere eleverne til den agile metode Scrum, som er en arbejdsform, der ofte anvendes til styring af projekter som hele tiden ændres fx softwareudvikling. Efter workshoppen vil eleverne have en grundlæggende forståelse for:
- Hvordan Scrum kan bruges i et projekt
- Roller i Scrum (produktejer, Scrum Master og holdmedlemmer)
- Artefakter i Scrum (produkt backlog og sprint backlog)
- Aktiviteter i Scrum (planlægning, sprint, evaluering)
- Fordele og udfordringer ved brugen af Scrum

Format
Workshoppen findes i tre udgaver, som tager henholdsvis 60, 90 og 120 minutter. Det anbefales dog at sætte minimum 90 minutter af for at få optimalt udbytte af aktiviteten, da der kun udføres to iterationer ved workshoppen på 60 minutter.

Workshoppen afholdes af studerende fra SDU, som medbringer alle nødvendige materialer (legoklodser, post-its og planlægningstavle).

Målgruppe
Målgruppen for denne workshop er gymnasieelever, som tager faget Informatik eller Programmering på B- eller C-niveau.

Adresse
Angiv ønsket tidspunkt for afholdelse, på en af de udbudte datoer
Skriv et omtrentligt antal deltagere. Evt. uddybning kan skrives i kommentarfeltet.
Evt. bemærkninger til bestillingen