Gå til hovedindhold

Forløb og aktiviteter

Vi fandt 220 materialer

(c) John Tann [CC BY 2.0], WikiMedia Commons

Klassifikation

For at holde styr på alverdens levende organismer er de sat i system, der er udformet af forskere. Den svenske botaniker Carl von Linné udviklede et system allerede i 1735, og hans måde at systematisere og navngive på har været anvendt siden. Carl von Linné fandt på en måde at sortere dyr og...
4. klasse til 9. klasse

Masseeksperiment 2019: Plastforurening i vand

Masseeksperimentet 2019 er verdens første nationale kortlægning af plastforurening. Sammen skal vi undersøge, hvor i Danmark der findes plastaffald, hvilke kategorier af plastaffald der findes, og hvilke polymerer plastaffaldet består af.
0. klasse til A-niveau
kolibri fugl – ultrabit – naturvidenskabsfestival 2020 - @Astra – foto: colourbox

Lærervejledning til Hummingbird:bit

I forløbet ‘Superdyr og tilpasninger’ bruges der Micro:bit, som bliver programmeret i MakeCode. Derudover anvendes Hummingbird Bit som ekstra udvidelse. Lærervejledningen består af: Introduktion til Hummingbird:bit Udstyr Tilslut Micro:bit Tilslut udstyr MakeCode Lærervejledning til Hummingbird...
4. klasse til 8. klasse

Tegn på vand

Vi eksperimenterer med whiteboardtuscher - de tuscher, der kan viskes af en tavle. Her viser det sig, at tuschtegningerne på nærmest magisk vis, kan komme til at flyde på vand. Og vi finder ud af, hvad densitet og polaritet har med eksperimentet at gøre.
1. klasse til 10. klasse

Masseeksperiment 2018: Jagten på de gode bakterier

Masseeksperiment 2018 handler om de gode bakterier. Det er fortællingen om, at bakterier ikke kun er dårlige eller farlige, men at bakterier i mange sammenhænge er livsnødvendige og dermed gode bakterier.
0. klasse til A-niveau

Nyheder fra en varm fremtid

Nyheder fra en varm fremtid er et supplerende undervisningsmateriale til undervisningen i bæredygtighed og klimaproblematikker i primært naturfagene og samfundsfag i 7. – 10. klasse.
7. klasse til 10. klasse
Exoskeletter i biologi og teknologi

Exoskeletter i biologi og teknologi

Dette forløb handler om exoskeletter i naturens og teknologiens verden. Forløbet består af to sammenhængende dele: Et med fokus på leddyr og deres exoskelet og de evolutionære fordele og ulemper herved, og et med fokus på exoskeletinspirerede løsninger på faldskader, samt en afsluttende perspektivering.
8. klasse
H.C.Ørsteds forsøg- HCØ 2020 - ©Astra

H.C. Ørsteds liv

Lav et billednotat eller en tegneserie om H.C. Ørsteds liv.
4. klasse til 6. klasse