Gå til hovedindhold

Undervisningsforløb

Her finder du en samlet oversigt over alle undervisningsforløb, der passede til temaet i Naturvidenskabsfestival 2020 - Store Opdagelser. Et forløb består typsik af flere aktiviteter sat sammen under 'én faglig hat'. 

 

Du kan benytte filtrene, så du kan finde forløb frem til hvert underemne under årets tema, ligesom du kan søge på klassetrin. 

Husk at klikke på den røde knap 'Søg', først der bliver din søgning synlig.

Din søgning matcher 28 materialer

Andreas Mogensen Skoleforløb for udskolingen

I undervisningsforløbet for de større klasser 7.-10. klasse vil være fokus på de emner, der skal gennemgås i de større klasser heriblandt: Solsystemets og universets opbygning, rumfart, galakser og stjerner og et særligt temaforløb med fokus på Andreas Mogensens mission til rummet.
7. klasse til 10. klasse
Pige tørrer hænder - Masseeksperimentet 2017 - Foto: Sanne Vils Axelsen © Astra

At være en rigtig forsker

Med udgangspunkt i børns inkontinens og sammenhæng med toiletforhold arbejder eleverne med en ægte naturvidenskabelig arbejdsmetode og deltager i et forskningsprojekt.
4. klasse til 10. klasse

Bæredygtig udvikling

Det naturfaglige projektforløb “Bæredygtig udvikling” har fokus på, hvilke handlemuligheder den enkelte har i forhold til at agere til gavn for en mere bæredygtig udvikling.
8. klasse

De skide bakterier

Hygiejne i forbindelse med toiletbesøg er noget, der ofte bliver italesat for eleverne. Men hvorfor skal de vaske hænder, og hvordan vasker de hænder på ‘den rigtige måde’?
4. klasse til 10. klasse

Dyrk planter på Mars

Eleverne arbejder med det fællesfaglige fokusområde 'strålingens indvirkning på levende organismers levevilkår'. Med udgangspunkt i udfordringen konstruerer eleverne en plantekuvøse til plantedyrkning på Mars.
9. klasse til 10. klasse

En dag som radiograf

"En dag som radiograf" er et komplet undervisningsforløb til gymnasiets fysikfag. Forløbet strækker sig over 12 lektioner inklusiv en workshop på radiologisk afdeling.
C-niveau til A-niveau

Energiproduktion, kulstof og vedvarende energi

De to forløb omhandler energiproduktion, k 30.04.19_elevmateriale_tema2_1.pdf - og fokuserer blandt andet på den nuværende ubalance i kulstofkredsløbet samt brug af vedvarende energiteknologier.
7. klasse til 10. klasse
Exoskeletter i biologi og teknologi

Exoskeletter i biologi og teknologi

Dette forløb handler om exoskeletter i naturens og teknologiens verden. Forløbet består af to sammenhængende dele: Et med fokus på leddyr og deres exoskelet og de evolutionære fordele og ulemper herved, og et med fokus på exoskeletinspirerede løsninger på faldskader, samt en afsluttende perspektivering.
8. klasse