Gå til hovedindhold

Grubletegninger

Her finder du en samlet oversigt over alle grubletegninger der passer til årets tema - Vandets Hemmeligheder. 

 

Grubletegninger viser figurer i situationer med naturfag. Figurerne undrer sig over noget - og børnene eller eleverne kan undre sig sammen med dem. Grubletegningerne har en undersøgelsesbaseret tilgang til læring. Hver tegning er bygget op omkring en selvstændig case, som kan undersøges naturfagligt. Udsagnene er baseret på børns hverdagsforestillinger og erfaringer med naturen og verden omkring dem.

Læs mere om grubletegninger og hvordan du kan beruge dem i undervisningen her.

 

Du kan benytte filtrene, så du kan finde tegningerne frem til hvert emne under årets tema (En fremmed verden, Et mystisk stof, Kampen om vandet og Myter og historier), ligesom du kan søge på klassetrin. 

 

Husk at klikke på den røde knap 'Søg', først der bliver din søgning synlig.

 

Din søgning matcher 11 materialer

Is

Denne grubletegning indgår i samlingen Energikilder og energioverførsel og kan, med udgangspunkt i elevernes hverdagsforestillinger, bruges som igangsætter til emnet og oplæg til videre undersøgelser og arbejde.
5. klasse til 10. klasse

Isterninger

Denne grubletegning indgår i samlingen Energikilder og energioverførsel og kan, med udgangspunkt i elevernes hverdagsforestillinger, bruges som igangsætter til emnet og oplæg til videre undersøgelser og arbejde.
5. klasse til 10. klasse

Svømmehal

Denne grubletegning indgår i samlingen Lyd og kan, med udgangspunkt i elevernes hverdagsforestillinger, bruges som igangsætter til emnet og oplæg til videre undersøgelser og arbejde.
5. klasse til 10. klasse

Brusetabletter

Denne grubletegning indgår i samlingen Ændringer i stoffer og kan, med udgangspunkt i elevernes hverdagsforestillinger, bruges som igangsætter til emnet og oplæg til videre undersøgelser og arbejde.
5. klasse til 10. klasse

Smeltende is

Denne grubletegning indgår i samlingen Ændringer i stoffer og kan med udgangspunkt i elevernes hverdagsforestillinger bruges som igangsætter til emnet, og oplæg til videre undersøgelser og arbejde.
5. klasse til 10. klasse

Saltvand

Denne grubletegning indgår i samlingen Ændringer i stoffer og kan med udgangspunkt i elevernes hverdagsforestillinger bruges som igangsætter til emnet, og oplæg til videre undersøgelser og arbejde.
5. klasse til 10. klasse

Når vand koger

Denne grubletegning indgår i samlingen Stoffers egenskaber og kan med udgangspunkt i elevernes hverdagsforestillinger bruges som igangsætter til emnet, og oplæg til videre undersøgelser og arbejde.
5. klasse til 10. klasse

Kogende vand

Denne grubletegning indgår i samlingen Stoffers egenskaber og kan med udgangspunkt i elevernes hverdagsforestillinger bruges som igangsætter til emnet, og oplæg til videre undersøgelser og arbejde.
5. klasse til 10. klasse

Snemand

Denne grubletegning indgår i samlingen Stoffers egenskaber og kan med udgangspunkt i elevernes hverdagsforestillinger bruges som igangsætter til emnet, og oplæg til videre undersøgelser og arbejde.
5. klasse til 10. klasse

Livet i vandhullet

Denne grubletegning indgår i samlingen Livsprocesser i dyr og planter og kan med udgangspunkt i elevernes hverdagsforestillinger bruges som igangsætter til emnet, og oplæg til videre undersøgelser og arbejde.
5. klasse til 10. klasse